четвер, 3 січня 2013 р.

Проект інтер’єру рекреаційної зони


Не багато не мало, а майже 4 000км розділяють нашу майстерню та розкішну заміську резиденцію в Астані (Казахстан), що в її цокольному поверсі розташована рекреаційна зона, над проектом якої нам випала нагода працювати. Сьогодні, коли презентуємо цей проект, всі роботи над його реалізацією завершені. Дуже сподіваємося, що найближчим часом зможемо опублікувати також і фотографії реалізованого інтер’єру, а поки хочемо розповісти про проект.


Нашим завданням було влаштування в просторому цокольному приміщенні (близько 360кв.м) рекреаційної зони, яка б мала доповнити і функціонально збагатити комплекс заміської резиденції площею понад 2000кв.м. Ми отримали надзвичайно якісні та фахово виконані вихідні дані (що дозволило виконати та реалізувати проект без виїзду на об’єкт) та достатньо детальне завдання на проектування. Згідно з цим завданням в приміщенні необхідно було вирішити: вхідну групу, винний погріб, сигарний бар, зону домашнього кінотеатру, сцену з танцювальним майданчиком, обідній стіл на 10 персон та зону для гри в більярд.


Частково приміщення вже виконувало схожі функції (в приміщенні були розташовані сцена, домашній кінотеатр, обідній та більярдний столи) і, хоча замовник мав намір цілком змінити стилістику, потрібно було враховувати ті об’єкти, які залишалися новому інтер’єру «у спадок». Однак це не стало найбільшою складністю проекту, значно важче було впоратися з висотою приміщення, яка, попри значну площу, становить лише 2,38м в найвищій точці, а балки перекриття опускаються до відмітки 2,15м.


Ще однією складністю став доступ до приміщення, в яке не має змоги занести великогабаритні речі, оскільки в приміщення ведуть лише гвинтові сходи та пасажирський ліфт, вікна зовсім невеликого розміру, а зовнішні сходи спускаються через вузький та глибокий приямок, оточений підпірними стінками.




Концепція інтер’єру
Оскільки приміщення достатньо низьке, балки при стелі виконані з дерева, пофарбованого в темно-темно сірий, графітовий колір, а проміжки між балками заповнені панелями двох типів: панелями, обтягнутими тканиною аналогічного темно сірого кольору, та панелями, золоченими поталю. Таке вирішення дало змогу візуально віддалити стелю та зробити її менш помітною.


В облицюванні стін і підлоги домінує дерево благородних порід, а саме – дуб та горіх. Вони – вже більш матеріальні та активні, аніж стеля, але все одно є лише тлом для предметів інтер’єру: м’яких меблів, килимів, світильників, etc… Освітленні достатньою кількістю світильників різних типів, ці предмети зосереджують на себе всю увагу, формують композиційні центри функціональних зон. Стилістику інтер’єру можна визначити як еклектичну суміш Ар Деко та американського традиційного (Traditional).


В вирішенні приміщень «за склом»: сигар - бару та винотеки закладена ідея, начебто, буквально перенести їх в цей інтер’єр з тих місць, які можна вважати їх «батьківщиною». Так, золотисте дерево облицювання сигар–бару, коричнева потерта шкіра панелей і меблів та мармурова підлога творять паралелі з прокуреними кабінетами політиків часів Холодної війни, що, особисто в нас, також одразу породжує думки та емоції пов’язані з Центральною Америкою загалом та Кубою зокрема.


Винотека ж натомість – це цитата з Провансу, або Тоскани. ЇЇ атмосферу творять підлога з теракоти, цегляні склепіння, рустикальне, дещо грубувате вирішення столику – барної стійки і, в першу чергу, вино на стелажах з масиву клена (на візуалізаціях ми навіть показали пилюку на стелажах та пляшках, намагаючись наслідувати атмосферу великих винних погребів Півдня Європи).


Зонуванню приміщення також сприяють гардини, частина з яких – моторизовані. За їх допомогою, можна регулювати відкритість та рівень приватності окремих зон. Особливо корисні моторизовані гардини в зоні домашнього кінотеатру, де вони захищають від зовнішнього світла та звуку як сам кінотеатр, так і, що не менш важливо, - винотеку.


Багато уваги приділено композиційній побудові простору. З допомогою додаткових пілястр, колон та членування стелі, а також, художньої укладки підлог вдалось розділити, первісно, достатньо аналогічне по конфігурації приміщення на окремі не лише функціональні, але й просторові зони. Водночас, плануавання зосталось відкритим а простір перетікаючим. 


В зоні бару і сцени використане дещо інше панелювання. Фарбоване графітове дерево опускається тут аж до підлоги. На цьому темному тлі активно виділяються стелаж бару з хромованого металу та скла, барна стійка з застосуванням підсвіченого оніксу та LED екрани, якими обладнано сцену.


Загалом насиченості та благородності інтер’єру ми прагнули досягнути в першу чергу за рахунок виразних, багатих фактурою чи текстурою матеріалів, активного святкового освітлення, великої кількості бліків на глянцевих поверхнях.


В проекті використані репліки меблів та світильників американських виробників як стилістично найбільш доречних.



P.S.
Досвід реалізації цього інтер’єру є для нашої майстерні унікальним, пробуджує оптимізм і навіть відчуття гордості, адже понад 90% всіх елементів інтер’єру були виконані на замовлення в Україні і за своїми естетичними та функціональними параметрами не поступаються зарубіжним аналогам. Ми вдячні за можливість познайомитися та співпрацювати з виробниками столярних виробів, меблів з дерева та м’яких меблів, світильників, виробів з текстилю та вітражистами, які в надзвичайно стислі терміни змогли укомплектувати інтер’єр, виконавши вироби та підібравши матеріали поверхонь у відповідності з нашими кресленнями та візуалізаціями.



Перспективний план приміщення

 

Перспективна схема влаштування стелі


1 коментар: